Szukaj na tym blogu / Search the blog

czwartek, 7 maja 2020

Aktualizacja 2020 - Nowe daty, nowe osoby, nowe odkrycia!!!!

   Po ponad sześciu latach przerwy wznowiłem poszukiwania moich przodków, a dokładniej rodziny Wiczewskich.

Dzięki nowym wpisom w ewidencji spisu ludności*¹ Miasta Stołecznego Poznania dotarłem do siostry mojego pradziadka (Aleksandra) Leokadii Langner zd.Wiczewskiej.


Z dokumentu również wiadomo ile dzieci miała Leokadia i Maksymilian.

   Następnie dzięki wyszukiwarkom cmentarnym*² znalazłem gdzie są pochowane w/w osoby.



    
Cmentarz Komunalny nr 2 - Poznań Junikowo

Grób przeznaczony do likwidacji.
 Tabliczka nagrobna jest bardzo skorodowana.  Pomimo wielu lat udało mi się odczytać informacje:

   Kolejnym odkryciem było dotarcie do rodziny jednego z braci mojego dziadka Leona i nawiązanie kontaktu z Nimi. Rodzina ta nie mieszka w Poznaniu dlatego też kontakt jest ograniczony.

Ale już dziś mogę powiedzieć, że dziadek Leon miał ośmioro rodzeństwa. Gdyby nie moja wytrwałość w poszukiwaniach to pewnie bym nawet o tym nie wiedział. Na szczęście z kilkoma osobami się spisałem i doszliśmy do wspólnych przodków.

   Następnymi okryciami są:

1. Znalezienie grobu Marianny Tylińskiej zd. Wiczewskiej (przyrodniej siostry pradziadka) wraz z mężem Ludwikiem Tylińskim. Niestety na nagrobku widnieje zła data urodzenia Marianny. Według moich informacji (z dwóch źródeł) powinna być data 09.08.1898 roku. Dla wiadomości chrzest Marianny odbył się dnia 21.08.1898 roku w Kościele Parafialnym Św. Wojciecha w Poznaniu.
Poniżej karta meldunkowa miasta Poznania z lat 1870 - 1931.
Karta meldunkowa Marianny Tylińskiej.
2. W 2018 roku znalazłem grób mojego pradziadka ciotecznego Leona Wiczewskiego, nie dawno udało mi się ustalić dokładne daty urodzenia i śmierci oraz datę zawarcia związku małżeńskiego z Marianną Bączkiewicz.

3. Dzięki uprzejmości rodziny zdobyty nekrolog pradziadka Aleksandra.
Nekrolog - Aleksander Wiczewski
4. Dopasowanie dwóch rodzin z Poznania. rodziny ś.p. Leona Wiczewskiego (mojego dziadka) 
i ś.p. Zenona Wiczewskiego. Obydwaj byli kuzynami, którzy nie utrzymywali ze sobą kontaktu (jak większość mojej rodziny). Do tej pory trwają poszukiwania koligacji pomiędzy Nimi.

5. Znalezienie rodziny Wiczewskich zamieszkałych na Olędrach Liskowskich w powiecie kaliskim, w gminie Lisków. Tamtejszy Piotr Wiczewski urodzony ok. 1786 roku był kolonistą na Olędrach Liskowskich. W innym zaś dokumencie figuruje jako gospodarz włościanin. 

Obecnie buduję drzewo genealogiczne tych dwóch w/w rodzin.
Ale o tych rodzinach zrobię oddzielny post.

Oraz takie oto perełki z poznańskiej prasy:

Aleksander Wiczewski - kradzież roweru
Romuald Wiczewski - unieważnienie
A. Wiczewski - na wirażu, poniżej pełny opis wydarzenia.

-----------------------------------------
 - ewidencja ludności m.Poznania http://e-kartoteka.net/pl/search
- wyszukiwarki cmentarne http://sip.geopoz.pl/sip/cmentarze/raport oraz baza zdjęć nagrobków https://billiongraves.pl/   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz