Szukaj na tym blogu / Search the blog

wtorek, 30 lipca 2013

Zawiedziony brakiem danych


wracam do AAP, tym razem w poszukiwaniu Wiczewskich.

Jedynymi danym jakie wtedy posiadałem są pełne daty urodzeń i śmierci moich pradziadków, Aleksandra i Agnieszki Wiczewskich oraz zdjęcie nagrobka.


Pradziadków nie znałem, zmarli przed moim urodzeniem.

Ponieważ nie znam babci panieńskiego nazwiska zmuszony jestem zacząć od dziadka.
Aleksander ur.w 1888 roku, gdzie –tego nie wiem. Obstawiam że Poznań. W tym okresie w Poznaniu było siedem parafii, nie znając z której pochodził dziadek muszę przejrzeć wszystkie. A, że w AAP jestem pierwszy raz to po paru godzinach wpatrywania się w ekran czytnika zaczynają boleć mnie oczy. Jestem bardziej zmęczony tym szukaniem niż w Gnieźnie, pracując na oryginałach ksiąg.

Nie będę się rozpisywał ile przejrzałem mikrofilmów.

Ważne jest to, że znajduję akt urodzenia pradziadka Aleksandra. Dzięki temu znam jego rodziców. Są nimi Andrzej Wiczewski i Agnieszka Półtorak (pochodzenie nieznane).

Przeglądając dalej mikrofilmy znajduję rodzeństwo pradziadka
- Leokadię, Łucję, Stanisławę i Leona oraz z drugiego małżeństwa z Apolonią Dyczmańską -Mariannę i Wacława.

Największym zaskoczeniem jest dla mnie odkrycie zgonu trójki dzieci Andrzeja Wiczewskiego.
- z Agnieszką Półtorak, Łucja ur. 08.12.1878r.zm.17.04.1880r. i Stanisława  ur.17.10.1880r. zm. 12.03.1885r.

- z Apolonią Dyczmańską, Wacław ur.03.09.1900r. zm.06.09.1901r.

Kolejnym okryciem jest indeks ślubów, gdzie w roku 1914 w parafii Św. Wojciecha, małżeństwo zawierają Aleksander Wiczewski i Agnieszka Skrzypczak (i tutaj wreszcie odnajduję panieńskie nazwisko prababci).

Kolejnym fajnym odkryciem jest reklama firmy mojego pradziadka, umieszczona w poznańskiej książce telefonicznej z roku 1939.

znalezione w Wielkopolskiej Bibliotece Cyfrowej
Dla wiadomości dodam również,że znalazłem akt ślubu Andrzeja Wiczewskiego (lat 26) z Agnieszką Półtorak (lat 28) zawarty 27.09.1874r. w parafii Św. Marii Magdaleny w Poznaniu.


...oraz rok urodzenia i datę zgonu w/w osób: Andrzej ur.1848r., zm. 05.05.1900r. (ciekawostką jest to, że nie dożył urodzenia swojego syna Wacława), Agnieszka Póltorak ur. 1846r., zm. 13.05.1897r.


Wnioskuję, skoro praprababcia zmarła w 1897r., a kolejne dziecko Andrzeja urodziło się w 1900r., to prapradziadek w przeciągu 3 lat musiał zawrzeć ponownie związek małżeński z Apolonią Dyczmańską ur. 05.02.1860r., zm. 04.12.1908r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz